Krantenabonnement opzegbaar via verschillende kanalen
Een persoon met een handicap meldde dat een krant enkel telefonisch opzegbaar was. Dat is moeilijk voor bijvoorbeeld mensen met een auditieve beperking. Na overleg met de krantengroep zijn de opzegmogelijkheden uitgebreid.
Gepubliceerd op: 29/07/2024
Beschermde kenmerken: Discriminatie op basis van handicap (validisme)
Domeinen: Goederen en diensten, Media en sociale media
Lokaal niveau: Nee
Context
Een abonnee met een handicap liet weten dat die alleen telefonisch diens krant kon opzeggen. Dat is een probleem voor mensen met een auditieve beperking of anderen die niet makkelijk kunnen bellen.
Onderhandelde oplossing
Onze medewerker nam contact op met de krantengroep om een oplossing te zoeken. Daarop werden de verschillende mogelijkheden om een abonnement op te zeggen herbekeken:
- Abonnees kunnen nu via mail, brief of website hun abonnement stopzetten.
- De krant vermeldt deze opties duidelijker in de algemene voorwaarden.
- De klantenservicemedewerkers leerden hoe ze hierover juiste informatie geven.
Opzeggen is nu makkelijker voor iedereen.