Zoek Beslissing

1149 Beslissingen gevonden
6 april 2007

Arbeidshof Brussel (Nederlandstalig), 06 april 2007

Een vakbondsafgevaardige, werkzaam in een beveiligd bedrijf, maakt van haar toegangsbadge gebruik buiten de diensturen voor vervulling van syndicale activiteiten. Na één verwittiging wordt ze ontslaan. Andere afgevaardigden (van andere vakbonden), in een gelijkaardige situatie, werden niet gehinderd in de uitoefening van hun syndicaal mandaat of de uitvoering van hun arbeidsovereenkomst. Het Hof besluit dat de werkgever een discriminatoire situatie heeft gecreëerd.
26 februari 2007

Correctionele rechtbank West-Vlaanderen, afdeling Brugge, 26 februari 2007

‘ Het uiten van racistische beledigingen “Fuck You Islams. Go home Kosovaren en het constant brengen van de Hitlergroet en het gebruik van schuttingstaal, onder andere ‘ de vuile makakken moeten terug naar hun land, “fuck you niggers en bruine vuilzakken” waarbij de beklaagde de inboedel van een nachtwinkel vernielde en een voertuig van een allochtone persoon beschadigde, maakt volgens de rechtbank een aanzetten tot haat en discriminatie uit.

Volg ons op onze sociale media