Zoek Onderhandelde oplossingen

180 Onderhandelde oplossingen gevonden
20 september 2012

Homebanking

Een persoon nam contact op met het Centrum in verband met de vernieuwing van het homebankingsysteem van zijn bank. Het voormalige systeem liet de gebruiker toe om zijn eigen rekening zelfstandig te beheren ondanks zijn fysieke handicap. Door de invoering van het nieuw homebankingsysteem kwam de autonomie van deze persoon om zijn eigen rekening te beheren in het gedrang. Na tussenkomst van het Centrum werd er samen met de bank een nieuw systeem bedacht die, zonder meerkost, aan die persoon toelaat om zijn rekening zelfstandig te beheren in alle veiligheid.

20 september 2012

Dove passagiers op een Europese vlucht

Vier dove passagiers wilden samen op reis vertrekken vanuit Brussel naar een Europese bestemming. De luchtvaartmaatschappij stond echter niet toe dat de vier jongens samen op het vliegtuig zouden zitten. De maatschappij annuleerde de reeds via een online boekingskantoor gemaakte reservatie en liet weten dat ze de betrokkenen, die zonder begeleiding reisden, beschouwden als passagiers met een beperkte mobiliteit en dat het om veiligheidsredenen slechts twee passagiers met beperkte mobiliteit per vlucht kon toestaan.

20 september 2012

Redelijke aanpassing na verergering handicap

Een administratief gemeentelijk personeelslid van wie de handicap verergerd is vroeg redelijke aanpassingen aan zijn werkgever. Het ging voornamelijk over het vervoer van en naar de werkplaats. De stad vond de aanpassingen onredelijk en heeft ze geweigerd. Na tussenkomst van het Centrum kan de werknemer nu een deel van zijn taken via telewerk uitvoeren. Daarnaast werd de handicap van de werknemer erkend door het regionaal fonds, waardoor een deel van zijn vervoerskosten nu ook gedekt zijn.