Good practice – Toegankelijkheid liften
Het Centrum kwam tussen in een dossier waarbij een liftenproducent een kleine lift dusdanig zou aanpassen dat deze ontoegankelijk zou worden voor een rolstoelgebruiker. Dankzij de tussenkomt van het Centrum werden de noodzakelijke werken wel uitgevoerd, maar werd vermeden dat er een dubbele deur of lichtgordijn werd geïnstalleerd. Hierdoor werd de liftoppervlakte niet verkleind. Het Centrum volgt deze problematiek structureel ook verder op met de nieuwe Minister van Consumentenzaken. Voor meer informatie kan u de aanbeveling van het Centrum lezen.
Vergelijkbare artikels
Vonnis – Luchtvaartmaatschappij Easyjet veroordeeld
Rechtszaak – Europees Hof over sterilisatie
Rechtszaak – Een persoon met een verstandelijke beperking wint in beroep tegen zijn beulen
Testaankoop en Unia verzetten zich tegen discriminerende ticketprijzen NMBS
Consumentenorganisatie Testaankoop en gelijkekansencentrum Unia stellen NMBS een ultimatum om haar tariefbeleid aan te passen en overwegen een rechtszaak. Sommige vervoerbewijzen bij NMBS kunnen goedkoper worden aangeschaft via de app dan aan het loket en de verkoopautomaten. Andere vervoerbewijzen worden dan weer uitsluitend via de app aangeboden. Pech voor reizigers die de aankoop en het gebruik van een smartphone niet kunnen bekostigen en/of niet in staat zijn daarmee te werken?