Een nieuwe adjunct-directeur voor het Centrum

17 juni 2013

Vorige vrijdag, 15 juni 2013, heeft Edouard Delruelle afscheid genomen van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. Hij was zes jaar lang adjunct-directeur. Zoals aangekondigd bij aanvang van zijn mandaat in 2007, zal hij nu opnieuw zijn academische carrière als professor Politieke Filosofie opnemen aan de Universiteit van Luik.

De raad van bestuur van het Centrum heeft Patrick Charlier aangeduid als dienstdoend adjunct-directeur. Sinds zijn aankomst op het Centrum in 2001 heeft hij verschillende functies waargenomen waaronder zijn laatste functie als coördinator van het departement Discriminatie. Sinds 2010 is hij door België aangeduid als onafhankelijk lid van de raad van bestuur van het Europees Bureau voor de grondrechten (Fundamental Rights Agency).

Het Centrum bedankt Edouard Delruelle van harte voor zijn engagement en zijn harde werk, en wenst Patrick Charlier veel succes bij zijn nieuwe uitdaging.