Zoek Artikel

717 Artikels gevonden
2 december 2019

Skeyes veroordeeld voor leeftijdsdiscriminatie

De arbeidsrechtbank van Brussel heeft Skeyes, het vroegere Belgocontrol, veroordeeld voor leeftijdsdiscriminatie. Het bedrijf weigert om sollicitanten ouder dan 25 uit te nodigen op de aanwervingsexamens. De rechter verbiedt het hanteren van die leeftijdslimiet en kent een schadevergoeding toe aan zeven kandidaat-verkeersleiders omdat ze geweigerd werden omwille van hun leeftijd. Unia trok naar de rechter omdat verschillende pogingen om de kwestie op te lossen op niets uitdraaiden.

30 september 2019

Unia reageert op stop samenwerking Vlaanderen

In een eerste reactie laat Unia weten het onbegrijpelijk te vinden dat de samenwerking met Vlaanderen wordt stopgezet zonder betrokken te zijn bij die beslissing. Daarnaast wordt de meerwaarde van de oprichting van een nieuwe instelling in vraag gesteld. ‘De Vlaamse instelling zou immers werken met dezelfde uitgangspunten als Unia. Bovendien wordt het voor de Vlaming nodeloos complex om discriminatie en racisme aan te kaarten.’ De samenwerking met Vlaanderen loopt nu tot maart 2023.

Volg ons op onze sociale media