#GeefMe1Minuut: acties in Oost-Vlaanderen

In Oost-Vlaanderen beweegt er heel wat rond #GeefMe1Minuut.

Geef Me 1 Minuut-festival in Gent

Ons Gents contactpunt gaf een feest op het Woodrow Wilsonplein op 17 maart. Van 16u tot 19u werd het Zuid ingepalmd voor een festival dat streetart, muziek en racisme liet samengaan onder de hashtag #GeefMe1Minuut. Verder exposeerden we er kunst onder de noemer diversiteit en kon je een foto laten nemen in onze photobooth. De Gentse jongeren waren talrijk aanwezig en kaapten het podium met hun talent. Ga naar het Facebookalbum.

#GeefMe1Minuut: acties in Oost-Vlaanderen

Sint-Niklaas: een podium tegen racisme

Op 17 maart stond het Sint-Nicolaasplein in het teken van streetart. De stad en Unia organiseerden een festival (On)stage against racism. Bezoekers konden slam-, dans- en muziekartiesten aan het werk zien en jongeren kregen telkens één minuut om duidelijk te maken wat zij van racisme vinden.

Mensen uit Sint-Niklaas leerden elkaar kennen in de babbelbox en konden daarna samen op de foto. Bekijk het aankondigingsfilmpje van het evenement.

Artistiek Aalst tegen racisme

De jonge kunstenaars uit de academie Beeldende Kunst gingen aan de slag met gadgets. En ook de leerkrachten en jeugdwerkers waren creatief in de workshop 'Stop-motion'. Bekijk hier het filmpje.

Denderleeuw schildert

De Dag tegen Racisme ging ook in Denderleeuw niet onopgemerkt voorbij. Op zaterdag 25 maart kon je teksten op canvas schilderen en werden jongeren aangespoord  om via allerlei kunstvormen (zoals muziek, dans, theater en slam poetry) te verwoorden hoe zij racisme en discriminatie zien en ervaren. Place to be? Markt.

Vertel jouw verhaal in Ninove

Op 21/03 konden jongeren in één minuut hun verhaal vertellen in onze babbelbox.

Kinderrechten centraal in Geraardsbergen

In Geraardsbergen kon je op 31 maart al spelende leren over kinderrechten.

Meer weten?