#GeefMe1Minuut

21 maart 2017 is de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie. Met de campagne #GeefMe1Minuut roept Unia op om samen racisme de kop in te drukken. Doe je mee?

#GeefMe1Minuut

Televisie, vluchtige sociale media, nieuwsberichten, ... kleuren onze blik. Hokjesdenken doen we elke dag. Betrap je jezelf er ook op dat je mensen beoordeelt op een eerste indruk? Word je soms zelf in een hokje geduwd? Gebruik de hashtag #GeefMe1Minuut om je eigen verhaal te vertellen. Laat van je horen, want niemand hoort in een hokje thuis.

Concreet?

Ga samen met Unia de strijd aan tegen racisme. Maak een grappige selfie of een creatief filmpje, en gebruik daarvoor gerust onze postkaarten. Post het op sociale media en maak zo duidelijk dat jij jezelf en anderen niet in hokjes stopt. Vergeet zeker niet de hashtag #GeefMe1Minuut zodat we jullie filmpjes en foto's kunnen delen en liken.

Activiteiten

De lokale contactpunten van Unia vestigen in maart en april op verschillende locaties in België de aandacht op #GeefMe1Minuut. Via activiteiten, scholenwedstrijden en andere initiatieven gaan we de strijd aan tegen hokjesdenken. Bekijk hier de initiatieven in Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams BrabantLimburgWest-Vlaanderen en Wallonië

Meedoen?

Wil je helpen om deze actie te verspreiden? Download dan hier het campagnemateriaal.

We doen een warme oproep aan secundaire scholen om inhoudelijk rond het thema racisme en discriminatie te werken. Weet je niet goed hoe hieraan te beginnen? Bekijk dan zeker de inspiratiebundels voor Kortrijk, Oostende en Sint-Niklaas. Je kan de kaartenreeks rond #GeefMe1Minuut gratis aanvragen bij je Unia contactpunt