Studiedag 2016: evaluatie van de federale antidiscriminatiewetten

Op 26 februari 2016 organiseerde Unia een drukbijgewoonde studiedag in Brussel over de evaluatie van de federale antidiscriminatiewetgeving. Op deze studiedag werd het evaluatierapport van Unia over de Antiracismewet en de Antidiscriminatiewet voorgesteld.

Unia bereidde met betrekking tot de Antidiscriminatie- en Antiracismewet een evaluatieverslag voor op basis van eigen praktijkervaring, gekende nationale rechtspraak en algemene expertise op het gebied van discriminatiebestrijding.

Een eerste versie van dit evaluatieverslag werd voorgesteld tijdens een druk bijgewoonde studiedag, die op 26 februari 2016 werd georganiseerd in Brussel. Tijdens de studiedag kon (onder meer) vanuit de academische wereld, de gerechtelijke wereld en het middenveld en de vakbonden worden gereageerd op het evaluatieverslag. Ook werd er in discussie gegaan met het aanwezige publiek.

Op deze pagina kan je een aantal PowerPointpresentaties en teksten downloaden die op de studiedag werden voorgedragen. Het definitieve evaluatieverslag vind je hier terug.